Prawie 3 tys. pasażerów w ciągu miesiąca na trasie Rybnik - Gliwice
Pociągi na trasę z Rybnika do Gliwic w dni robocze wyjechały po raz pierwszy 10 czerwca 2024 r. W ciągu czterech tygodni, do 5 lipca, skorzystało z nich 2952 pasażerów. Najbardziej oblegane były składy odjeżdżające o godz. 14.21 z Gliwic (509 pasażerów w ciągu miesiąca) oraz o godz. 7.00 z Rybnika (455 pasażerów w ciągu miesiąca).
Przy czterech parach pociągów, które obecnie kursują w ciągu dnia na tej trasie, daje to średnio 18 pasażerów na przejazd.
„Musimy dać ludziom czas, żeby przyzwyczaili się do tego, że mogą planować swoją podróż pociągiem. Uruchomiliśmy to połączenie przed wakacjami, a Rybnik – Gliwice to nie jest kierunek czysto turystyczny. Rzeczywistych napełnień spodziewamy się dopiero wtedy, kiedy ruszy rok szkolny i rok akademicki. W mojej ocenie to napełni ten pociąg” – powiedział Krzysztof Klimosz.
Ocenił, że na początek to dobry wynik. Przypomniał, że w ciągu pierwszego miesiąca z połączenia Gliwice – Bytom korzystało codziennie średnio 177 pasażerów. Po dwóch latach ta liczba wzrosła do 570.
Od września, w związku z rozpoczęciem roku szkolnego, a następnie roku akademickiego, na trasie Rybnik – Gliwice będzie kursowało dziewięć par pociągów dziennie. Utrzymane mają zostać także weekendowe połączenia do Wisły o charakterze turystycznym.
Szacowany koszt kursowania pociągów na trasie Rybnik – Gliwice w 2024 r. to ok. 3,5 mln zł. Ma go pokryć samorząd województwa, do którego należą Koleje Śląskie, a także Urząd Miasta Rybnik i Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, w której skład wchodzą Gliwice oraz Knurów.(PAP)
pato/ malk/